Editors
Club Colosseum, Skopje
17. april 2010.

22. april 2010.

Postavlja se pitanje: kako je glavni grad Makedonije postao rockerskiji grad od Beograda. Hoću da kažem da mi nije jasno da bend poput Editors-a ima turneju na kojoj jednog dana svira u Skoplju a sledećeg u Zagrebu.

U svakom slučaju vredelo je putovati do obližnjih republika i gledati ih. Srećom opredelili smo se za Skopje (jer se koncert u Zagrebu dešavao u nedelju, jednom od najdosadnijih gradova nedeljom popodne, a i sam početak koncerta je zbog dana žalosti pomeren iza ponoći). I nismo se pokajali iz više razloga.

Dakle, koncert se održao u prostoru koji je u stvari diskoteka, očigledno sa jako dobrom opremom, pošto je zvuk jednostavno bio perfektan od početka do kraja. Procena da je bilo negde oko 800 ljudi nije toliko ni bitna, važno je da su došli ljudi koji zaista vole ono što su Editors izveli. A videli smo sve što smo i očekivali. Praktično svi singlovi i još poneka stvar sa sva tri albuma (malo više naravno sa poslednjeg) i prijatno iznenadjenje za mene, da  dobar deo publike zna skoro sve tekstove. Svaka čast na prvom mestu devojčicama iz prvih redova koje su bile najglasnije.

Kako su Editors-i sve to izveli. Uz pomoć gomile gitara, synthesizera, sekvencera, samplera, klavira, bubnjeva i ostalog. Precizno, moćno, uvežbano do poslednjeg detalja u aranžmanu svake pesme. Bubnjar se naradio za medalju. Ostatak banda, svako pored gitare ili basa ima bar još po neku klavijaturu ili nešto sl. Mislim da još nisam video svirku sa 4 mix pulta (tri tonska i jedan za svetlo). Svaka čast. Tako treba da zvuči band u današnje vreme. Od prvog do poslednjeg tona. Ukupno oko sat i po spektakularne svirke, u jednom dahu, i kad se završi, naravno da bi hteo još ali zaista ne treba više ništa.
Sto reče neko na netu:
it was AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh!!!! :)

Da ne zamaram koji je bio setlist, pogledajte na netu, isti je na celoj turneji, i stvarno je teško šta zameriti odabiru pesama.

Još jedno pozitivno brojanje za organizaciju u Skopju: koncert je počeo oko 21:20 i završio pre 23h. Mnogo dobro, imaš vremena i za provod (pozdrav za ekipu u kafeu Lajka). No Beogradske navike da svirka neće pre 22h i sl. ostavile su odredjene ljude uskraćene za više od pola koncerta (prepoznaće se ako ovo čitaju). Dakle, mislim da pod hitno treba da menjamo i te navike.

Sledeće, naravno Wedding Present u Zagrebu. Vidimo se!

tekst - milan vasilijeviĆ
fotografije - nenad jovanoviĆ