2010

Format:

Album, CD

Trajanje:

38 minuta / 12 pesama

Povratak voljenih devo-lucionista posle dosta godina, zatiče grupu punu energije koja i dalje ima volje i želje za socijalnim komentarom.

Jedna od najintrigantnijih i najinovativnijih new wave grupa, osnovana je 1972. godine, od strane Marka Mothersbaugha i Jeff Casalea. Serijom singlova od kojih su najpoznatiji "Jocko Homo" i "Satisfaction" (njihova verzija Rolling Stones klasika), kao i totalnom novim konceptom - kako vizuelnim, tako i tematskim ("devo-lucija čovečanstva"), intrigantnim tekstovima i atraktivnim nastupima, grupa je privukla širu publiku. Kritičari ovu grupu nisu voleli, ali su je hvalili David Bowie i Brian Eno, koji je i producirao njihov prvi album Q:Are We Not Men? A: We Are Devo. Na debi albumu su se našli i hitovi "Come Back Jonee" i "Mongoloid" (vrlo osetljiva tema i u ono doba!). Svojom oštrom satirom na američko potrošačko društvo, Devo su izazivali kontroverze.
Drugi album Duty Now for Future (1979) sadržao je singlove "The Day My Baby Gave Me a Surprise" i "Secret agent Man". Treći album grupe Freedom of Choice (1980) predstavlja njihov vrhunac - kako u kreativnom, tako i u komercijalnom smislu. Pored često obrađivane "Girl U Want", tu se nalazi i planetarni hit "Whip It" koji je svojim video radom, predstavljao pravu revoluciju u tom mediju a uticao je i na MTV. Četvrti album New Traditionalists (1981) je mnogo direktniji i otvoreniji u kritici savremenog društva. Uprkos singlovima "Through Being Cool" i "It’s a Beautiful World", ova ploča predstavlja silaznu putanju u komercijalnom smislu. U 80–tim njihovi albumi nisu postizali značajnije uspehe i suočeni sa mnogobrojnim problemima 1990. grupa prestaje sa radom.
Članovi benda su počeli  da rade na samostalnim projektima. U 90-tim mnoge nove grupe (Nirvana, Soundgarden itd.) su priznale veliki uticaj sastava Devo, pa je to navelo Motersbaugha i kompaniju da se 1996. godine pojave na Lollapalooza turneji, gde su postigli veliki uspeh.  Polaganim zajedničkim radom, grupa se sve više približava ponovnom  kreativnom okupljanju.
2007. izdaju download singl "Watch Us Work It", 2008. sviraju za Baracka Obamu a ove godine, napokon, objavljuju novi album.
No, kao i uvek, sve je to uobličeno u veoma poletne i melodične pesme. Sintisajzeri, gitare i glasovi Roberta Mothersbaugha i Jerry Casalea "voze" slušaoca 38 minuta kroz 12 kompozicija koje su stvorene za čisto uživanje. Posebno oduševljava činjenica da su Devo izuzetno efektni tokom čitavog albuma Something For Everyone i da pesma zamenjuje pesmu u ritmu koji ne zna za predah.
"Fresh", "What We Do" i "Please Baby Please" dovode slušaoce u plesnu ekstazu. "Don't Shoot, I'm A Man" je dobitna kombinacija energičnih sintisajzera i rock riffova.
U nekim trenucima, slušajući ovaj CD, podsetimo se i njihovih prethodnih ploča, pa se čini da su neke pesme delimično razrada ranijih ideja, no to nimalo ne umanjuje vrednost ovog albuma.
Samo poslušajte predivne "No Place Like Home" i "Later Is Now, marširajte uz "March On" i setite se šta su Devo govorili o Devo-luciji.