11. decembar 2017.

Ti
09. decembar 2017.
Dom omladine Beograda, Sala Amerikana

S određenim iščekivanjem sam se u subotu uputio ka Domu Omladine. Obe grupe koje su nastupale te večeri su me zaintrigirale i svojom muzikom i svojom pojavom. Turisti su super friška grupa a grupu Ti već znam od ranije.

Tačno po satnici u 21:45 braća Mijušković su izašli na binu praćeni bubnjarem i trima pratećim vokalistkinjama. Turisti su off projekat Boška Mijuškovića, basiste briljantnih Straight Mickey And the Boys i grupe Škrtice. Neumorni Boško se u Turistima pojavljuje kao gitarista i autor svih kompozicija. Na YouTube-u su se pojavila 2 spota za pesme "Abu Dabi" i "Levo ili desno".

Njihov nastup je započeo vrlo dinamično pesmom "Sitar". Boškov brat Nikola je manipulirao sintisajzerom, ritam mašinom, bas bubnjem a uz to je i pevao. Stvari su se ubrzo zakuvale sa pesmama "Digitalno doba" i "Jaka Stvar". Nastavili su sa "Nije valjda propast" i "Mladi čovek". Boško je "magnetno" vladao scenom a bubnjar Peđa Milutinović i ostali su izuzetno doprinosili nastupu. Prštalo je na sve strane a prateće vokalistkinje postajale su sve istaknutije. Tu su bile Anjuta Janković, iz grupe Straight Dogg, Milica Telgetija i Janja Lončar, naša kompozitorka filmske i pozorišne muzike. Bravo za devojke!!!

"Abu Dabi" je doveo do opšteg izliva energije publike i nastup grupe je bio sve bolji i bolji. "Levo ili desno", "Šimpanza" i "Pusti čoveka" su pokazali bend u najboljem svetlu, a "Dosada" i "Zajedno Sanjamo" su zatvorile nastup. Zaista odlična svirka bravo za momke i devojke! Ovo je bio praznik za uši i oči. Kakva energija, kakav nastup! Zamislite rashlađeni vrhunski šampanjac koji prska na sve strane - eto, takvi su bili Turisti. Očekujem da će prvi album Turista biti siguran hit!

Posle Turista nastupili su njihovi prijatelji, duo Ti, koji čine Ilija Duni i Trajče Nikolovski. Slučajni susret ove dvojice muzičara, poreklom iz Makedonije, u Beogradu pre 5 godine, doveo je do početka njihove muzičke saradnje kao psihodelični pop duo. Ilija je prethodno svirao u grupama Petrol i Meatmarket, a Trajče u White Noise in a White Room i Čistilište. Ilija na gitari, sintisajzerima, sikvenserima i ostaloj elektronskoj skalameriji i Trajče na vokalima i elektronskim bubnjevima objavili su dva albuma.

Vrlo intrigantni dream pop imao je mnogo poklonika te večeri. Meni je prvi deo koncerta bio pomalo dosadnjikav i repetitivan. U drugom delu su došle do izražaja brže stvari kao što su "Da ti želim dobra jutra", "Smejem se", "To su samo reči". "Vidimo se" je završila zvanični deo koncerta a na bis su odsvirali odličnu, "Srce udara", "Kako da joj kažem da mislim na nju" i "Nešto se ne vraća".

Upotreba etno motiva u nekim pesmama naišla je na dobru reakciju publike. Pred kraj njihovog koncerta na bini su se spontano pojavile i dve obožavateljke koje su svojim plesom izmamile aplauze prisutnih. Ozbiljni Ilija i animator Trajče (kombinacija između dobroćudnog mede i Demisa Rousosa) su posle sat i po nastupa zahvalili publici na podršci uz pozdrav do nekog drugog puta. Mi smo krenuli u beogradsku susnežicu zagrejani onim što smo videli i čuli ove odlične večeri.

Fotografije & Video - nebojša mićković

Klub Doma omladine Beograda
28.07.2017.