27. januar 2016.

Depo, Beograd
26.01.2016.

Promotivna turneja albuma "Tricky presents Skilled Mechanics", koji je objavljen pre nekoliko dana, obuhvatila je i naš grad. Koncert je prvobitno planiran za Salu Americana u DOB-u, ali je zbog izuzetnog interesovanja publike pomeren u Depo gde je sinoć i održan.

Tricky, pravim imenom Adrian Thaws, potiče iz Bristola, grada koji nam je početkom 90-tih godina dao jedan novi pravac u muzici, nazvan TRIP-HOP. Mladi Tricky, koji je već tada imao iza sebe prestupničku prošlost, počeo je da nastupa u bendu Wild Bunch koji se kasnije transformisao u grupu Massive Attack. Učestvovao je na revolucionarnom prvom albumu "Blue Lines" a posle toga objavio je samostalne singlove "Ponderosa" i "Overcome". Gostujući na drugom albumu Massive Attack "Protection" zablistao je u singlu "Karmacoma", a njegov album prvenac "Maxinquaye" pobrao je hvalospeve kako publike tako i kritike.

Nastavljajući saradnju sa poznatim britanskim izvođačima, kojima je radio i brojne remixe, Tricky postaje vrlo poznat i tražen pa je drugi album nazvan "Nearly God" objavio sa brojnim kolaboracijama (Bjork, Terry Hall, Alison Moyet, Neneh Cherry) a iste godine pojavio se i zvanično drugi solo album "Pre-millenium Tension". Kasnije nastavlja saradnju sa raznovrsnim svetskim izvođačima (Yoko Ono, Garbage, Elvis Costello, Bush) i objavljuje seriju albuma koji su sa više ili manje uspeha isticali njegov imidž „Tamnog Princa“. Iz njegove diskografije treba istaći noviji period sa pločama "Knowle West Boy" i "Blowback" kao i albume "False Idols" i "Adrian Thaws". Izuzetno je ocenjen i novi album "Tricky presents Skilled Mechanics" za čiji je naslov dobio ideju posle gledanja dokumentarca o špijunaži i agentima C.I. A.

U Depou se pojavio u smanjenom sastavu sa bubnjarem Luke Harrisom i gitaristom. Sa pola sata zakašnjenja počeo je impresivan nastup koji je „gladna“ beogradska publika jedva dočekala. Euforija u publici je već počela s prvim uvodnim instrumentalom koji su izvodili bubnjar i gitarista. Posebna priča je bila kada se pojavio Tricky u poluspuštenim farmerkama i majici na bretele koja je otkrivala njegovu muskulaturu. Nizak, ćelav, istetoviranog tela, impresivan i opasnog izgleda Tricky je brzo omađijao prisutnu publiku.

Uglavnom se koncentrišući na najnoviji album Tricky je izveo većinu pesama sa njega ("I’m Not Going", "Well", "Hero", "Dive Away", "How’s Your Life") od kojih su najimpresivniji bili singlovi "Boy" i "Beijing to Berlin". Osvrnuo se i na prošla ostvarenja pa smo čuli i "Overcome", "Parethesis" , "My Palestine Girl", "Wanna Die" kao i njegove obrade pesama "My Bloody Valentine" i "Something in the Way".

Uloga bubnjara i gitariste bila je velika tako da su polovinu prvog dela koncerta njih dvojica delili vokale uz povremeno učešće samog Trickyja. Nažalost niko od pratećih ili gostujućih vokala nije učestvovao na koncertu, ali su muzičari uz veliku pomoć matrica, semplova i ritam mašina „punili“ zvuk. Praktično ceo koncert je bio mešavina već pripremljenih muzičkih delova i živog nastupa. Obojica muzičara su impresionirali kao vokalisti a Tricky… on je bio nešto posebno! Njegov hod, pokreti, način na koji je levom rukom gužvao majicu, "sparingovanje" sa publikom, izazvali su histeriju u publici. Njegov glas tj. repovanje je bilo poprilično prigušeno i u sklopu samih pesama.

Još jedna karakteristika ovog koncerta je bila igra sa mikrofonima. Dakle, Tricky je ceo koncert vukao mikrofone sa stalcima po bini upetlajvajući kablove i obarajući iste a izbegavajući da sam bude ograničen njima. Ta igra je dovodila do vrlo aktivne uloge roadija i tehničkog osoblja na bini pa smo se pitali da li će biti i povređenih. Inače Tricky je bio oduševljen reakcijom prisutnih tako da se vrlo srdačno i kulturno zahvalio publici koja je prisustvovala koncertu. Prvi deo koncerta je trajao sat vremena a posle malo duže pauze, nastavljen je sa "Do You Wanna", "Breeders" i "Vent". Drugi deo je potrajao pola sata, i ako je publika bila spremna za još, to je bilo sve od Trickyja.

Sve pohvale organizatoru na jakom ozvučenju sa čistim zvukom, dobrim barom, organizovanom garderobom kao i na izboru koncertnog prostora. Mi smo bili zadovoljni vrlo kvalitetnim nastupom Trickyja i njegovog benda i možemo zahvaliti svima koji su učestvovali u ovom izuzetnom koncertnom događaju.

Ostaje još samo želja da nam se pruži prilika da vidimo jedinu grupu iz Bristola tog vremena koja ovde nije dolazila - Portishead! No jedno su želje a drugo je stvarnost.

foto - nebojša mićković