Avtomobili

18. januar 2013.

22. januar 2013.

Avtomobili su jedan od retkih bendova koji nije imao sreće kada su u pitanju koncerti u Beogradu. Jedini razlog slabe posete na njihovim nastupima bili su izuzetno loši vremenski uslovi. Oni malobrojni koji su se usudili da dođu uvek su bili nagrađeni odličnom svirkom.

Slovenačka grupa Avtomobili posle duge, duge pauze ponovo je imala koncert u Beogradu. U sećanju mi je ostao njihov nastup koji su polovinom 80-tih, tada pod nazivom Automobili, održali u SKC-u. Vreme je bilo očajno, padao je obilan sneg a samo najhrabriji su se odvažili da dođu, vide i čuju grupu iz Nove Gorice. Tad smo bili u zajedničkoj državi i braća Vuksanović, Mirko i Marko, su nam približili svoj poseban vid sentimenta, ostajući u prijatnom sećanju svih prisutnih.
Nekoliko decenija kasnije, na samom početku projekta On Route E-70, u okviru kojeg će biti predstavljeni bendovi sa slovenačke rock scene u Domu omladine Beograda(u saradnji sa organizacijom Zavod Procultura) nastupili su Avtomobili. Stariji, mudriji ali i britkiji, bar u zvuku, ponovo su nam probudili davna sećanja pred na žalost malobrojnom publikom (opet taj sneg!).

Počeli su sa dobro poznatim hitom "Ona nosi uniformu" i kao dobro uigran sekstet (bilo ih je šestoro na bini!) krenuli su kroz sve faze njihove karijere. Pored starijih stvari kao što su "Sama", "Prljavi jezik", "Jednom u životu" i pesama sa najnovijeg albuma Pozna pomlad”, "Kaj si hotel", "Netopir", "Poslušaj", svirali su pesme sa prošlih izdanja od kojih su mi najbolje zvučale "Enakonočje" (najavljena kao "Zašto plačeš devojko"), "Hvala za pisma", "Gospodar", "Skozi leta" i "Pot domov". Razigrana i robusna ritam sekcija bila je odlična podloga za preplitanje klavijatura Mirka Vuksanovića i izvanrednog gitariste Boštjana Andrejca-Bushyja. Marko Vuksanović je davao sliku pomalo boemskog lika koji dominira scenom sa sigurnim i upečatljivim vokalom. Ni najavljivanje pesama na srpskom, ni pevanje većine njih na slovenačkom, nije sprečilo uživanje u izuzetno lepim kompozicijama grupe.

Svoj 90-to minutni nastup grupa je izvela precizno sa zavidnom dozom energije, nostalgije, produhovljenosti i izuzetne melodičnosti. Iako smo prvi put čuli više od pola pesama to uopšte nije pokvarilo izuzetno dobar utisak koji je grupa ostavila na prisutne.
Njihovim pesmama se treba ponovo i ponovo vraćati da bi se uhvatio kompletan “šmek” koji Avtomobili imaju i daju publici. Niste bili na koncertu… Vaš propust, i to veliki! Nadam se da ćemo ih uskoro ponovo videti u Beogradu. Bilo kada - proleće, leto, jesen samo ne u zimu!

29. decembar 2012.

26. decembar 2012.

ISP The Next generation